Smoothies

dagens frukost.
 
Hej på er!
 
Försökte mig på en grön smoothie idag och den blev faktiskt riktigt god!
Det var ett bra tag sedan jag fick till en som smakade gott, haha. Som ni kan se på bilderna ovanför så hade jag i:
- fryst avokado (finns att köpa fryst och tärnad, supersmidigt!)
-fryst mango
-fryst banan (har det senaste börjat frysa in bananerna när de börjar bli lite för mogna, för att sedan kunna använda det till smoothies)
-saften/juicen från en blodapelsin
-bladspenat
-en kiwi
-lite naturell yoghurt
 
Sedan mixade jag bara det med en stavmixer, gick snabbt och smidigt! Gillar att använda fryst frukt i, det blir lite tjockare konsistens då och lite mer "glassigt" än flytande. Tycker att smoothies ska vara riktigt kalla. ;) Till smoothien blev det en ingefärashot, något som jag förälskat mig i, haha. Det känns så fräscht! 
 
Ha det fint!
 
 
 
Allmänt, Mat, Photos | |
#1 - - Ebba:

Detta måste jag ju testa!! Låter supergott ju😍

Svar: jaaa gör det! supergod :D
Klarasfotografi

#2 - - Dixi Wonderland:

Jag pressar egen juice flera gånger i veckan, så gott :D

Svar: Åh låter riktigt gott!
Klarasfotografi

Upp