tankar ang. jobb...

När jag blir äldre skulle jag gärna jobba som fotograf. Fotografera har varit ett stort intresse för en ganska lång tid sedan och jag tycker verkligen om det. Tyvärr har jag inte så mycket tid till att fota just nu i och med skolan så jag tar vissa helger som tillfällen. Jag går ju mediaprogrammet på gymnasiet och ska välja foto som inriktning.
 
Min mentor sa till mig att det bästa vore att starta eget företag så fort jag blir arton och sedan starta därifrån. Jag tror att det är bäst för mig, bättre än att bli anställd på något ställe. Har jag eget får jag göra min grej på ett annat sätt. Dock är jag inte grym på hur det fungerar det där haha...Men jag har folk jag kan få hjälp av att starta eget, dock har jag väl inte så mycket att börja med sedan...Men jag antar att det löser sig. Fotograf är iallafall ett yrke jag gärna har i framtiden! Någon mer än jag som har tankarna i dessa banor? Isåfall har ni några bra tips? :)
Allmänt | |
#1 - - Celine:

Haha har också precis de här tankarna och går också media :')
Men på vår skola har dom något som kallas "Unga Företagare" eller så har jag för mig och då kan man typ testa starta ett eget företag eller någonting för ett år, är inte riktigt hundra procent säker på att det är så men har för mig det. Jag funderar på att börja med det i tvåan/trean så det kanske kan vara bra och kolla om din skola har en sån? Haha bra start ju så får man testa på lite :)

Svar: åh men vad bra grej ändå! det kan jag ju kolla upp ifall det finns :) tack för tipset!
Klarasfotografi

Upp