Svar på kommentar:

Jag vill kanske gå estet media på gymnasiet. Hur är det? Vad får ni göra och vad har ni för lektioner som man inte har i grundskolan? :) 
Kram
 
Åh vad roligt! Jag är jätteglad att jag valde att gå media på gymnasiet och jag trivs jättebra. På media-lektionerna har vi i höstas fått prova på de tre olika inriktningarna som finns på min skola - Foto, Film eller Digital Design. Nu efter sportlovet kommer vi att få välja en av dem inriktningarna som vi vill fördjupa oss i de 2 kommande åren. Jag tror inte att alla skolor med media gör på detta sättet, men jag tycker om det väldigt mycket just för att nu har vi fått prova på allt och vet vad det är vi väljer mellan, självklart kommer det att vara mer fördjupat senare men nu har man iallafall fått en liten inblick i det! :)
Vi har ju självklart media då som inte fanns i grundskolan men även en kurs som heter konstarterna och samhället där vi diskuterar olika konstarter och sådana saker, haha lite svårt att förklara! ;)
Men det jag tycker mest om med denna linjen är att man får göra vad man tycker om i skolan och samtidigt utvecklas inom det! :) Hoppas du fick svar på din fråga, annars får du gärna fråga igen. Kram :)
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Tack så mycket, bra svar :)

Upp