det bästa...

 
Det jag tycker allra mest om med fotografering är att man kan fånga minnen. Så mycket som man vill uppleva igen men det kanske inte alltid är möjligt, då kan man se på bilder ifrån händelsen. En negativ sak med att alltid stå bakom kameran kan dock enligt mig vara att man missar själva händelsen och ser den bara genom kameran.
 
När jag var ute en helg och fotade i snön (se inläggen vinterland) så kände jag att det var så skönt, att bara gå runt där för mig själv och fotografera allt det fina. Känna sig riktigt, riktigt nöjd med vissa bilder och att sedan kunna gå hem och finslipa det sista i photoshop för att sedan ha den perfekta bilden framför sig, precis som man vill ha det, och veta att jag har tagit den. Ibland kan jag faktiskt känna mig ganska stolt över bilder jag har tagit, de gångerna jag blivit riktigt nöjd. Självklart är det oftast 200 bilder jag blir missnöjd med också, men det är ju lite det som är grejen, man får exprimentera och komma fram till något för att bilden ska bli som man vill ha den.
 
Fota tillsammans med någon, kan också vara fantastiskt, fota någon eller med någon.
 
Jag har fått lite beslutsångest nu gällande vårat val inför tvåan och trean, där vi ska välja inriktning foto,film eller digital design. Jag har ju alltid velat välja foto, det vill jag fortfarande. Men det är tanken på jobb som bromsar mig lite, alla berättar bara hur svårt det är att få jobb som fotograf, men jag vill verkligen tro att jag har en chans och att jag någon gång ska kunna bli en fotograf för det är verkligen det jag vill och brinner för känner jag!
 
När jag fotade på ett bröllop i höstas (min pappa&hans fru) på Mallorca så blev jag väldigt, väldigt nöjd med bilderna och jag kände att detta skulle jag vilja göra! Se andras glädje och fånga den på bild, ge dem något de kan ha för att minnas deras livs dag för alltid. Åååh jag vill detta så mycket!! Finns det någon där ute som kan ge lite hopp om att det inte är omöjligt att jobba som fotograf i framtiden? För just nu känns det tyvärr ganska omöjligt, även fast jag vill.
Allmänt | |
#1 - - Hipsterbae:

Ja stöttar dig och ja tycker du är kanonbra på att ta foton, så fortsätt bara! Och du kan alltid fota mig;))

Upp